Megváltozott böngészési szokások – Mobile first

Az általában egyértelmű, hogy manapság már luxus egyszerűen egy laptop vagy egy monitor képernyőre tervezni. Az offline jelenlét tulajdonképpen megszűnt, az okos eszközeink segítségével bárhol és bármikor elérhetőek vagyunk. És mi is bárhol és bármikor elérhetjük a keresett információkat.

Az általában egyértelmű, hogy manapság már luxus egyszerűen egy laptop vagy egy monitor képernyőre tervezni. Az offline jelenlét tulajdonképpen megszűnt, az okos eszközeink segítségével bárhol és bármikor elérhetőek vagyunk. És mi is bárhol és bármikor elérhetjük a keresett információkat. A

Ha meglátunk egy érdekes reklámot, egy ismerősünk megemlíti egy cég nevét azonnal beütjük a keresőbe és máris lecsekkoljuk.

Csak az elmúlt néhány évben 78%-al nőtt a mobilkeresések aránya és rohamosan növekszik. Ha mobilról böngészünk a Google előre sorolja a mobilbarát tartalmakat. A teljes internetes böngészések 60% történik mobilról, a vásárlásoknak pedig 50%-a.

Ezek után nyilvánvaló, hogy akármilyen businessben is utazunk muszáj jelen lenni a mobilos platformokon.

A mobil-tervezés klasszikusan a monitor képernyőre tervezett designból indult ki. Ez az jelentette, hogy először minden core funkcionalitás és információ ezekre az eszközökre lett kitalálva, elrendezve. A funkcionalitás a rendelkezésre álló hatalmas képernyőméretből indult ki.

Ez azonban sok problémához vezetett, amikor elővettük a mobil képernyők mindössze 320-360 px széles képernyőjét. Jellemzően a legnagyobb probléma, hogy mit hagyjunk le? Mi az az információ és/vagy funkció, amit a mobilon már nem néznénk meg vagy túl bonyolult lenne használni?

Ha azt gondoljuk, hogy nincs ilyen eset jusson eszünkbe egy komplexebb felület. Egy online számlázóprogram felületén vajon kell-e, akar-e a felhasználónk a könyvelő jogosultságainak beállításával bíbelődni? Egy netbanking felületen akarunk részletes statisztikákat olvasni a kötvényeinkből származó jövedelemről? Egy webshopban milyen kategória mélység az ami egyáltalán megjeleníthető és használható?

A mobile-first pontosan ezeket a kérdéseket akarja megelőzni azzal, hogy egyszerűen az elsődleges tervezési eszköznek a keskeny képernyőszélességű mobileszközt választja.

A legelső lépés az tehát, hogy priorizálunk. Mi a legfontosabb üzenet? Mi a legfontosabb funkció? Ezek megjelenítését és hierarchizálását tervezzük meg első lépésként.